Pokračující koronavirová epidemie zcela změnila vzdělávání dětí. Učitelé výukových center Helen Doron English si však s novou situací poradili. Hodiny angličtiny běží dál, s online výukou nepřišly o hravost a nápaditost.
„Děkuji vám za zajištění náhradního způsobu výuky pro děti v době, kdy nemohou hodiny angličtiny kvůli epidemii navštěvovat. Našli jste výborný způsob, jak děti udržet v kontaktu s výukou. Učí se sice v domácím prostředí, ale se svými kamarády a s oblíbenou učitelkou. Online výuka je pro ně příjemnou změnou zvláště nyní, kdy musí být celé dny doma,“ tak zní jedna z e-mailový zpráv, které výukové centrum Helen Doron English dostává od rodičů svých studentů.
Ačkoliv řada učitelů základních škol s výukou na dálku i bezmála rok po začátku epidemie svádí spíše neúspěšný boj, žáci výukových center Helen Doron English pokračují ve srovnatelné kvalitě vzdělávání, na jakou jsou zvyklí z učeben. Díky zapojování všech smyslů, využívání her a dalších kreativních prvků dělají děti a mládež při učení angličtiny rychlé pokroky. To je velký rozdíl oproti výuce, kterou jsou schopni v současné situaci nabídnout učitelé základních škol. Mnoho školáků doma jen přepisuje do sešitů slovíčka, třídy společně čtou z učebnice cvičení za cvičením a někdy výuka jazyků dokonce zcela odpadla nebo se koná v omezené míře.
Výhodou je mezinárodní pojetí celého konceptu Helen Doron English. Centrála sídlící v Izraeli nabídla svým pobočkám rozmístěným po celém světě podporu při online výuce. Pro učitele připravila i s vydatným přispěním kolegů z České republiky prezentace, které učitelé využívají při hodinách vedených na dálku – s pomocí odpovídajícího počítačového vybavení a speciální videokonferenční platformy. Každá výuková hodina je pečlivě metodicky připravená a jedna navazuje na druhou. Učitelé Helen Doron English přesně vědí, jak mají s dětmi pracovat, aby učení na dálku co možná nejlépe připomínalo osobní setkání v učebnách.
Online hodiny Helen Doron English díky tomu nejsou jen nudnou prezentací. Naopak, žákům nabízejí mnoho interaktivních aktivit. Děti stejně jako v učebnách hrají na počítači pexeso, vybarvují, spojují, přesouvají obrázky nebo točí kolem štěstí. Výuka se daří také ve skupinkách tří- až čtyřletých dětí. Jejich rodiče se podílejí na přípravě domácích pomůcek a ve spolupráci s učiteli je také využívají.
Online výuka přivedla výuková centra Helen Doron English i na nové nápady, které hodiny angličtiny zpestřují. Novinkou je například propojená výuka mezi skupinami žáků a studentů z různých zemí. „Takové spojení našich skupin s dětmi ze zahraničí si získalo velmi kladný ohlas. Děti si ověřily, proč se vlastně anglický jazyk učí a že jsou schopny dorozumět se s vrstevníky z cizí země. Kromě toho si navzájem sdělují zkušenosti s trávením času v izolaci,“ říká Lucie Bechná z centrály Helen Doron English pro Českou republiku.
Mezinárodní zázemí Helen Doron English má i další přínosy. Učitelé z různých zemí se spojují do skupin na sociálních sítích, kde si předávají tipy a zkušenosti s online výukou. Další podobná propojení fungují mezi jednotlivými výukovými centry z České republiky.
V Česku funguje více než 80 poboček Helen Doron English, které mají přes 9000 studentů.