Všimli jste si, že některá témata a jevy kolem sebe poznáváte postupně a získáváte stále lepší vhled? Právě na tom je založena metoda spirálového učení.
Například téma rodina, zvířata, barvy se učíme pojmenovávat a chápat už jako malé děti a postupně získáváme hlubší pochopení významů těchto slov, včetně přenesených a symbolických. Stejně tak v angličtině – už nejmenší děti v našich kurzech dovedou základní věci kolem sebe pojmenovat. Postupně se k těmto tématům vracejí – ale dovedou vyjádřit stále složitější kontext a detaily. Díky tomuto postupnému učení si informace zapamatujeme opravdu trvale – k tomu, co známe, přibývají další vědomosti. Představte si například, že učíte dítě slovo „jablko“. Zpočátku se učí, co je to jablko a jak se jmenuje. Poté se ponoří hlouběji, prozkoumají jeho barvu, chuť a různá použití, například v koláčích nebo džusu. To je příkladem spirálového učení. Metodika Helen Doron, přizpůsobená přirozeným fázím jazykového vývoje, začíná základní slovní zásobou a postupně přidává složitější pojmy. Díky tomu se děti mohou učit svým vlastním tempem, aniž by se cítily zahlcené.
Abychom z této metody získali co nejvíce, je potřeba s ní při učení pracovat opravdu v dlouhodobém horizontu. Když se děti začnou učit pomocí metody Helen Doron, učební plán je navržen tak, abychom věděli, co se budou učit v různých fázích – jak toto téma budou poznávat ve věku tří měsíců, jak o měsíc později, v jednom roce, pěti letech a dokonce i 15 letech. Děti se ponoří do živého světa barevných postaviček, poutavých příběhů, chytlavých písniček a vzrušujících her, navržených speciálně pro jejich věk a vývojovou fázi. Základní principy metodiky – každodenní opakování, pozitivní povzbuzování, nastavení malých skupin a interaktivní výuka založená na hře jsou osvědčeným receptem na vzdělávací úspěch. Od prvního pojmenování členů rodiny dorostou v mladé studenty a studentky, kteří dovedou v angličtině debatovat o rodinných rolích a zvládají filmy, knihy i podcasty na tato témata v angličtině.
Spirálové učení navíc přispívá k celkovému vývoji dítěte. Zvyšuje jejich kognitivní schopnosti a podporuje sociální a emocionální růst. Jak se děti vracejí k jednotlivým tématům na stále vyšší úrovni, získávají důvěru ve své schopnosti a zdravé sebevědomí.