V neděli 28. března slaví svůj svátek učitelé. Tento den připadá v Česku na výročí narození Jana Amose Komenského. Jelikož mají učitelé za sebou zcela výjimečný a obzvlášť náročný rok, zaslouží si obrovskou gratulaci, ke které se připojují výuková centra Helen Doron English (HDE).
„Před rokem jsme byli na startu celosvětové pandemie a nikdo nevěděl, co nás přesně čeká. Z učitelů se během posledních dvanácti měsíců stali odborníci na výuku na dálku, museli zvládnout nové technologie i jiné metody učení. Pro mne patří učitelé hned po zdravotnících k největším hrdinům současnosti,“ říká Marek Halfar, ředitel centrály Helen Doron English pro Českou republiku.
Učitelé z 80 českých výukových center HDE zvládají výuku s pomocí počítačů a speciální videokonferenční platformy. Každá výuková hodina je i díky mezinárodní provázanosti pečlivě metodicky připravená. Lektoři připravují pro děti přínosné lekce angličtiny, které je neustále posouvají kupředu. S dětmi pracují tak, aby komunikace na dálku co možná nejlépe připomínala osobní setkání v učebnách. Ohlasy od rodičů potvrzují, že se jim to daří. „Děti zábavná výuka moc baví, mají rády svou učitelku,“ napsala jedna z maminek v e-mailu adresovaném opavské škole. „Usměvavé lektorky, přátelské prostředí. Děti získávají hravou formou velkou slovní zásobu,“ uvedla další maminka.
Situace učitelů z center HDE není přitom jednoduchá. „Někteří zároveň vyučují na základních nebo středních školách. Po dopolední výuce se odpoledne a vpodvečer věnují dětem z výukových center HDE. Kromě toho se musí stihnout postarat o vlastní děti a zajistit chod domácnosti. Učitelky jsou našimi největšími hvězdami. Smekám před jejich nasazením,“ zdůrazňuje Marek Halfar.
Ve výukových centrech Helen Doron English rozmístěných po celém Česku působí v současnosti okolo 240 lektorů – od začínajících pedagogů po zkušené učitelky a učitele. „K našim učitelům patří také studenti vysokých škol, kteří zde dostávají příležitost seznámit se s výborně fungující metodou výuky jazyků. Získají kvalitní trénink, se svým koučem zůstávají v pravidelném kontaktu a neustále se zdokonalují, aby mohli rozšiřovat své působení v kurzech. Hned na počátku své pedagogické kariéry si osvojují metodiku a postupy, které mohou rozvíjet celý profesní život,“ popisuje Lucie Bechná z opavské centrály Helen Doron English.
Mezi učitelkami a učiteli lze přitom najít spoustu zajímavých životních a profesních příběhů. Některé se však často opakují: Učitelky se postupem času díky franšízingu propracují k vlastnímu výukovému centru a ženy po mateřské dovolené hledají smysluplnější povolání, než jim nabízí například práce v korporátu. „Když učím, prožívám radost. Ve které jiné práci se na vás někdo od rána do večera směje?“ klade řečnickou otázku Martina Pohanková z výukového centra HDE v Náchodě a Hronově.
Výuková centra Helen Doron English po celém světě oslaví letos velké jubileum. Od začátku využívání této jedinečné metody uplynulo 35 let.