5 tipů pro výběr jazykové školy pro děti

Tisková zpráva, Opava 21. srpna 2017

Mnoho rodičů právě se svými dětmi plánuje mimoškolní aktivity na nový školní rok. Pokud se rozhodují, do které jazykové školy své potomky vyšlou, měli by si položit několik otázek. Tady je pět tipů pro výběr jazykové školy:

  1. Jakou metodou se bude mé dítě učit?

Dětští psychologové doporučují výuku, při níž si dítě cizí jazyk osvojuje podle stejných principů jako mateřštinu – hrou, říkánkami a písničkami. Učební proces je rychlejší, když při výuce dochází ke stimulaci všech smyslů. „Čím více smyslů děti při výuce zapojují, tím je výuka efektivnější. Proto v našich hodinách ochutnáváme, posloucháme, hmatáme se zavázanýma očima, zapojujeme čich, děláme různé pokusy, myjeme nádobí, plaveme či imitujeme zvířata,“ říká Lucie Bechná z jazykové školy Helen Doron English v České republice. Děti by se měli anglickému jazyku věnovat několikrát v týdnu – alespoň jednou týdně v jazykové škole s učitelem, doma by si pak měli procvičovat učivo pravidelně při poslechu nahrávek z CD disků, které jsou součástí výukových materiálů.

  1. Kdo bude učit mé dítě?

Dětská duše vyžaduje citlivý přístup zkušeného pedagoga, který ví, jak s dětmi pracovat, jak je povzbuzovat, motivovat, jak dokázat, aby se těšily do každé další hodiny. Samozřejmě musí disponovat výjimečnou znalostí cizího jazyka. Učitelé ve školách Helen Doron English musí ovládat angličtinu slovem i písmem. Jejich školení a semináře probíhají v angličtině stejně jako samotná výuka. Musí být kreativní a manuálně zruční. Sami si totiž často vyrábějí pomůcky. A nesmí jim chybět ani kladný vztah k hudbě. „Ne každý zájemce naše kurzy pro učitele zvládne. Platí to i pro rodilé mluvčí. V dobré jazykové škole se nesmí stávat, aby děti učili nevyškolení lidé, kteří jen chtějí strávit pár let v Evropě. Jejich výuka nestojí na pevných základech, nemá koncepci, nevědí jak učit,“ upozorňuje Lucie Bechná.

  1. Jaké materiály bude mé dítě při výuce používat?

Kvalitní materiály jsou nezbytnou součástí každého výukového programu. Měly by obsahovat nejen tištěné podklady, jako jsou pracovní sešity, ale také autentické zvukové nahrávky v podobě CD a DVD nosičů. Pro dítě musí být maximálně atraktivní a současně by měly respektovat úroveň jeho znalostí. Stále větší uplatnění nacházejí při výuce také tablety a chytré telefony, které se používají v rámci tak zvané rozšířené reality. Přibývá také aplikací, jež lze stahovat do tabletů a telefonů. Všechny tyto technické prvky děti využívají při učení angličtiny interaktivně a plynule navazují na výuku s učitelem.

  1. Budou s mým dítětem ve skupině i další žáci?

Individuální výuka je vhodná pro dospělé. Děti jsou od přírody soutěživé a milují kolektiv. Výuka v malé skupince je proto velkou výhodou. Dochází k žádoucí interakci, a vyučovací hodina děti baví. Ideální jsou výukové skupiny pro čtyři až osm dětí.

  1. Jakou motivaci k učení bude mít mé dítě?

Základním pravidlem je chválit, protože pocit úspěchu motivuje každého. Dítě se nebude ostýchat, jestliže se bude učit v pozitivním prostředí plném bezpečí, jistoty a důvěry. „U nás ve školách děti hodně chválíme, motivuje je to k dalším pokusům o komunikaci, a angličtinu mají spojenou s pozitivními zážitky,“ uzavírá Lucie Bechná z Helen Doron English.

 

Helen Doron English v Česku

Vzdělávací program Helen Doron English (HDE), jehož výhradním distributorem v ČR je společnost ANGLIČTINA pro DĚTI s.r.o., je již více než 30 let úspěšně využíván ve více než 35 zemích světa a je určen dětem od 3 měsíců do 19 let.

Kurzy Helen Doron English jsou založeny na stejném principu, na jakém se děti učí svůj rodný jazyk. Díky opakovanému poslechu podkresových nahrávek a pozitivní podpoře při upevňování svých jazykových znalostí se děti angličtinu učí stejně přirozeně jako svou mateřštinu.

Program Helen Doron English čítá 10 let návazné výuky pro mladší děti a další 4 roky výuky pro náctileté.

Výukové materiály zahrnují mimo jiné řadu online aktivit: online herní portál, exkluzivní YouTube kanál, vlastní rádiové vysílání, hry v mobilních zařízeních apod.

V České republice se metodou Helen Doron vyučuje od roku 2004. První ze vzdělávacích center bylo otevřeno v září 2004 v Opavě a v současné době do něj dochází asi 280 klientů. V rámci celé republiky společnost ANGLIČTINA pro DĚTI s.r.o., coby Master Franchisor, spravuje více než 80 poboček, do kterých aktuálně dochází asi 6500 studentů. Další děti pak navštěvují speciální kurzy v mateřských a základních školách. V celé republice tak chodí do kurzů okolo 7700 dětí a studentů. V meziročním porovnání se daří navyšovat počet studentů HDE o 7 až 11 procent.

 

Kontakt pro média:

Petr Buček, OnePage, tel. 775 373 799

petr.bucek@onepage.cz